Haftalık C++ 58 – std::vector İpuçları

Merhaba sevgili yazılımperver dostlarım, bu kısa yazımda, günlük kodlama hayatınızda (nasıl terminoloji 🙂 ) std::vector’e ilişkin dikkatinizden kaçabilecek ufak tefek ipuçlarına değineceğim. Bunları aynı zamanda bir hatırlama egzersizi olarak da görebilirsiniz. İlk olarak std::vector yapıcısına göz atalım.

Yukarıda göreceğiniz üzere, std::vector yapıcısı, ilgili nesneyi verilen adet kadar 0 ile dolduruyor. Bu kabiliyet en çok… Continue reading

uEngine4 Serüveni – BasicGLPainter – I

Evet sevgili dostlar daha önce bahsettiğim OpenGL tabanlı Painter sınıfının eksikliklerini tamamlayıp, elini yüzünü düzelterek sizlere sunmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Bu yazımda sizlerle, SDLPainter ile aynı mantığı içeren fakat tamamen OpenGL API’sini kullanan BasicGLPainter kütüphanesini paylaşıyor olacağım. Aslında aşağıdaki yazımda bunlara az çok değinmiştim, bu yazımda, ilave eklenen kabiliyetlere ve OpenGL’e değiniyor olacağım. uEngine4 Serüveni… Continue reading

Geri Dönüş

Merhaba sevgili dostlar, Sıcak, hızlı ve yoğun bir yaz dönemi sonrasında tekrar birlikteyiz. Uzun süre paylaşım yapamadım ama bu arada tabi boş da durmadım 🙂 Paylaşacak oldukça fazla materyal biriktirdim. İnşallah önümüzdeki dönemde bunları sizler ile paylaşmaya devam ediyor olacağım. Peki neler yapıyor olacağız hemen bir ön izleme yapalım. Öncelikli olarak uEngine4’e OpenGL font ve… Continue reading

uEngine4 Serüveni – Giriş (Painter Sınıfları)

Merhaba sevgili yazılımperver dostlarım, uzun süredir devam eden C++ yazılarımızla C++ 17 ile birlikte gelen birçok özelliğe bakarak birlikte keşfettik, bundan sonra da C++ 20 ile gelen özelliklere bakıyor olacağız. Bunun yanında, bir süre önce de sizlere duyurusunu yaptığım, hatta örnek bir uygulamayı sizlerle paylaştığım uEngine4 de artık yumurtadan çıktı. uEngine4 – Matrix, Düşen Harf… Continue reading

Haftalık C++ 57 – Üç/Beş Kuralı, Nesne Oluşturma

Merhaba sevgili yazılımperver dostlarım. Bugün C++ geliştiricilerin vakıf olduğu “rule of three” ve C++ 11 ile birlikte artık “rule of five” mevzusuna bakıyor olacağız. Bunu yaparken de, C++ constructor, copy constructor, assignment operator gibi temel kavramlara da eğiliyor olacağız. Kurallara geçmeden önce, bu temel kavramları ve nasıl kullanıldıklarını hatırlayalım isterseniz. Temel Sınıf Oluşturma/Atama Operasyonları Yapıcılar… Continue reading

wsl2 import/export

Merhaba sevgili yazılımperver dostlarım bugün sizlerle, özellikle WSL2 kullanan takipçilerimin, hoşuna gideceği bir ipucunu paylaşmak istiyorum. WSL2 ile çalışıyorsunuz, bir çok paket indirdiniz, ayarlar yaptınız ve bir gün geldi ki, makinenize format atmanız gerekti ya da başka bir makineye de bu çalışmayı aktarmanız gerekti ne yapacaksınız. Açıkçası benim için ilk durum geçerli. Makineme uzun süredir… Continue reading