Haftalık C++ 20 – Ortaya Karışık Sayılar

Başlığın yeni bir C++ özelliği gibi durmadığının farkındayım, zaten değil 🙂 Ama yeni bazı API’lerden bahsediyor olacağız 😉 Ara sıra, küçük kod parçaları paylaşacağımdan bahsetmiştim. Bu yazı da onlardan birisi olacak ve çok da uzun olmayacak. Öncelikle, yazının çıkış noktasından bahsedeyim isterseniz. Kızım için basit bir oyun tasarlıyordum, oyun temelinde aslında ileri ve geriye doğru… Continue reading

Haftalık C++ 19 – std::from_chars/to_chars

BÇOM, SOLID, SSL derken haftalık C++ yazılarını unuttuğumu sandıysanız büyük yanılgı içerisindesin 🙂 Tabi, en son yazdığım yazının üzerinden bir kaç ay geçmiş olabilir ama bu seri devam edecek o kadar 🙂 Bu kısa yazımızda, C++ 17 ile birlikte gelen std::from_chars ve std::to_chars API’lerine bir göz atacağız. Bu API’ler bize ne kazandırıyor, daha önce bu… Continue reading

SOLID 4 – Arayüz Ayrıştırma Prensibi

Evet dostlar, SOLID serimize devam ediyoruz. SOLID serisi ile ilgili diğer yazılar ve aynı zamanda SOLID prensipler genel anlamda neye hizmet ediyor ve genel motivasyon için de ilk yazıya aşağıdaki bağlantılardan başvurabilirsiniz: SOLID 1 – Tek Sorumluluk Prensibi SOLID 2 – Açık/Kapalı Prensibi SOLID 3 – “Liskov Substitution” Prensibi SOLID 4 – Arayüz Ayrıştırma Prensibi Arayüz… Continue reading

QT TCP Sunucu Uygulaması (BÇOM Serisi – 4)

Evet QT serüvenimize devam ediyoruz arkadaşlar. Serideki diğer yazılara aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz: Basit Çoklu Oyuncu Motoru – Snake v2.0 – Giriş QT (BÇOM Serisi – 2) QT TCP İstemci Uygulaması (BÇOM Serisi – 3) Bir önceki yazımda sizler ile QT kullanarak, yazılımsal olarak bir TCP soket istemci uygulaması paylaşmıştım. O yazıda, QT API’si kullanarak, Grafiksel… Continue reading