Begüm’ün Sayılarla Macerası

Ever arkadaşlar, bir süre önce sizlerle oyun motorları ile ilgili aşağıdaki yazıyı paylaşmıştım. https://www.yazilimperver.com/index.php/2019/07/04/oyun-motorlarina-hizli-bir-bakis/ İlk olarak kendimi C++ ve SDL kullanarak SFML’e çok benzeyen bir 2B oyun motoru üzerine çalıştım ve basit bir iki oyun geliştirmiştim. Daha sonra da sizlerle de paylaştığım, ve SDL kullanarak geliştirdiğim bir tetris klonu üzerinde çalışmıştım. Tetris – v2.0 Elbette… Continue reading

C için Kodlama Referans Kılavuzu

Bu yazımda sizler ile internet üzerinde C programlama için kullanılan güncel kodlama kılavuzlarına bakarken denk geldiğim ve hoşuma giden bir referans dokümanı paylaşmak istiyorum. C++ için de kullanılabilecek kodlama standartları ya da kılavuzlarından sadece kısaca bahsedeceğim ama detaylarına girmeyeceğim. Onun ile ilgili ayrı bir yazı yazmayı planlıyorum. Giriş Profesyonel hayatımda uzun süredir C++ programlama dilini… Continue reading

QT Uygulamalarının Konuşlandırılması

Bugün kısa bir bilgilendirme yazısı ile karşınızdayım. Bildiğiniz üzere bir süredir, QT ile ilgili bir çok yazı sizlerle paylaştım ve QT uygulamaları geliştirdik. Uygulamalarımız geliştirdik ve artık bunları kullanarak hedef platformlar üzerinde konuşlandırmak istiyoruz, ne yapmalıyız? Şimdi bu soru, ilk etapta bazılarınıza anlamlı gelmeyebilir. Oluşturduğunuz QT çalıştırılabilir dosyalarını, tıklayarak çalıştırıyor olabilirsiniz. Bunun sebebi, kullandığınız bilgisayarda… Continue reading

Haftalık C++ 20 – Ortaya Karışık Sayılar

Başlığın yeni bir C++ özelliği gibi durmadığının farkındayım, zaten değil 🙂 Ama yeni bazı API’lerden bahsediyor olacağız 😉 Ara sıra, küçük kod parçaları paylaşacağımdan bahsetmiştim. Bu yazı da onlardan birisi olacak ve çok da uzun olmayacak. Öncelikle, yazının çıkış noktasından bahsedeyim isterseniz. Kızım için basit bir oyun tasarlıyordum, oyun temelinde aslında ileri ve geriye doğru… Continue reading